DARK TRANQUILLITY To Release 'A Memory Construct' Single
On their upcoming North American tour, Swedish melodic death metallers DARK TRANQUILLITY will be selling a seven-inch EP entitled "A Memory Construct", which also will be released digitally in the beginning of March. Recorded during the "Construct" sessions, the single contains the two songs, is limited to 500 copies worldwide and is available on a transparent red wax. Featured tracks are t previously unreleased "A Memory Construct" and "Sorrows Architect", previously only available as a limited flexi seven-inch released with issue #106 of Decibel magazine.
Comments DARK TRANQUILLITY: "['A Memory Construct'] was originally written (as the name implies) as the title track for the 'Construct' album, but was later deemed too different to be included without interrupting the flow of the main record.
"'Sorrow's Architect' is probably our darkest song in a while; a brooding track that gradually builds up to a climatic ending." DARK TRANQUILLITY's North American tour kicks off on February 1 at The Masquerade in Atlanta, Georgia.
DARK TRANQUILLITY's tenth studio album, "Construct", was released on May 27 via Century Media Records. The CD was mixed by Jens Bogren (PARADISE LOST, OPETH, KATATONIA) at his Fascination Street studios in Örebro, Sweden.
DARK TRANQUILLITY filmed a music video for the song "Uniformity" on April 13 with Patric Ullaeus of Revolver Film Company, who has previously worked with DIMMU BORGIR, LACUNA COIL, IN FLAMES, SONIC SYNDICATE and KAMELOT, among others.
In an interview with Louder Than Hell, DARK TRANQUILLITY guitarist Niklas Sundin stated about "Construct": "A typical effect of being locked up in a studio for 2-3 months listening to every single second of the new songs over and over again is that you're getting extremely tired of the material. At the same time as you know that you've created something great, there's a part of you that never want to hear the songs again. Also, the collaborative and democratic nature of DARK TRANQUILITY means that there always are riffs and ideas that a single member doesn't find too interesting according to his personal preferences, so what normally happens directly after a studio session is that I sit down and think that the result is OK, but if X and Y would have been done differently, it would have been even better (again: for my own tastes). In this case, there were two main parameters that were different: The members' opinions on the material were a bit more uniform — i.e. no great clashes in taste — and the actual mixing process brought out a lot of details and nuances in the songs that we previously weren't aware of. The result is that I for a change actually was a massive fan of 'Construct' from the first time I heard the final mix."
Asked if the band had a direction or "game plan" when entering the studio to make "Construct", Niklas said: "There never is a defined game plan as such; we usually start writing songs without knowing exactly where the music will take us. Every time we've tried to decide that the next album should go in a certain direction, it usually ends up being the complete opposite, ha ha! This time, though, we all were certain that we needed to do something different in order to find the motivation to even make a new album. It's a similar situation to the one before 'Projector' (1999) where we either could split up or do something new, and from that realization we actually succeeded in reinventing ourselves."
+0
-0
( 27 )
Комментарии могут добавлять только зарегистрированные пользователи. Вы можете зарегистрироваться на сайте или залогиниться через социальные сети (иконки вверху сайта).
уважаю ДТ, но последнии 2 альбома опечалили.... как вобще можно было доверить последний альбом клавишнику....мартин куда ты смотрел? скучная синтетика! гитар практический не слышно как это было ранее. - печаль. Динозавры MDMa вымирают, про In Flames вобще молчу.
Таки они по-другому к аранжировкам композиций подошли на новом альбоме. Чувствуется уклон в сторону "постовости". Вышло просто здорово, как по мне. Что может звучать скучнее команд, играющих типичный МДМ во втором десятилетии XXI века. Всему свое время, я считаю. МДМ был хорош в середине 90-х. Неужели его еще кто-то не "наелся":)
И не только на Фикшн;) На предпоследнем, на Проджекторе и Хэвене)) А на Дэмэйдже и Характере они там что-то пытались вернуться к олдскулу конкретному, но не вышло - самые слабые альбомы получились, имхо.
Нет, нет и нет. Прожектор тут вообще ни к месту, если речь идёт модерне. Если брать ритмику, например, или игру на гитаре, то тут ничто иное, как мелодик дэт. Я ещё готов к нему отнести "The Lesser Faith" и, в особенности, "Terminous", но в остальном лишь внешние контуры, вроде осовремененного звука, не более.
В последнем посте я брал несколько шире. Модерн был на Фикшине и Воиде, но в целом мелодет в чистом виде они не играют уже с Прожектора (ну, опять же, за исключением не очень убедительных попыток вернуться к нему в начале 00-х). Да, сохранились фишки фирменные, мелодика узнаваемая мелодетовая, как и у тех же Пламенных, кто бы как бы их там грязью не поливал, но в целом это уже давно не классический мелодет.
Если брать гитарно-ударные структуры - он и есть. Просто, одно дело 97-й без клавиш, и совсем другое, например, 05-й с клавишами и иным звуком. Гитарная игра там почти идентичная, классическая. А это главное.
>>>Фикшине и Воиде
На Fiction я указал, где он есть, на We are the Void его нет (ну звук опять же, но это несерьёзно. Клавиши там вообще классические). Тут достаточно просто сравнить эти работы с корифеями модерна, теми же Ин Флэймс и Соилворк, и понять, что ничего общего между ними нет.
@Эта новость - хороший детектор бреда.@
Бреда в чём? В том, что на последних двух опусах реально пробирающими были только вещи вроде Iridium или Uniformity?
Вы можете зарегистрироваться на сайте или залогиниться через социальные сети (иконки вверху сайта).
Шшшто? Construct напротив показал каким должен быть настоящий MDM!
Я сам в последние два альбома не въехал по началу, но потом расслушал - и офигенно вкатило!!)
Так и ешьте - старые альбомы никуда не делись. А Construct замечателен вне зависимости от жанровой принадлежности.
Не, ну мне тоже нравится Констракт, но вот это уже перебор.
>>>Что может звучать скучнее команд, играющих типичный МДМ во втором десятилетии XXI века.
Как раз до сабжа Дарки играли вполне себе типичный мелодэт, при этом нефига не скучный.
Ну, примеси модерна у них там хватало в избытке)
>>>Фикшине и Воиде
На Fiction я указал, где он есть, на We are the Void его нет (ну звук опять же, но это несерьёзно. Клавиши там вообще классические). Тут достаточно просто сравнить эти работы с корифеями модерна, теми же Ин Флэймс и Соилворк, и понять, что ничего общего между ними нет.
Так тонко, что даже почти не видно;)
да не, таких полно....причем они про все без исключения группы так говорят...
Эта новость - хороший детектор бреда.
Бреда в чём? В том, что на последних двух опусах реально пробирающими были только вещи вроде Iridium или Uniformity?
Дико жду DT c концертом.
У меня все.