 |
  |
все новости группы
|    |
6 сен 2022

THE HALO EFFECT's NICLAS ENGELIN: Streaming Has Made Music More Disposable
 In a new interview with Metallerium, former IN FLAMES and current THE HALO EFFECT guitarist Niclas Engelin lamented the fact that physical copies of music are dying out, making music seem more disposable.
"I remember back in the '80s when I started embracing heavy metal and all things heavy metal, DIO was coming out with the album 'Sacred Heart' [in 1985] and I was maybe in the sixth grade or something like that," he recalled (as transcribed by BLABBERMOUTH.NET). "And they had this single out, 'Hungry For Heaven' — an amazing single. I bought the physical single with the bonus track on the B-side. And we had to wait until September for the album to come. That was the magic behind it, because you were playing the single back to back throughout the whole summer, and then the album drops the same day when we started school again. I remember this. And then at the same day, we saw a big poster, 'DIO is coming to Gothenburg in November.' 'My God. We've gotta buy the tickets.' And that was the magic about that. And you can only read it in magazines, maybe hear some snippets of some songs on the radio and maybe some interviews with [singer] Ronnie [James Dio] or [guitarist] Vivian Campbell or some member of the band. And that was the magic behind that. You had to think about it, 'Maybe they are living like this.' 'Yeah, he's living in a castle.' 'He's a knight.' We were making up stories within the mind and between your friends, and we were waiting for it. And that created a special magic, a special moment, because when the album hit the shelves, you were there, first-day buyer, buying the album and go home and just listen to 'Sacred Heart'. … That's magic. And today's society is totally different. I can look at my kids when they're playing music. 'Yeah, I love this artist.' 'What's the name of the song?' 'Eh, I don't know. Number five is good. And number seven.' They don't know. They don't care. 'Give me the song.' It's another thing nowadays. … You don't take the time to dive into the music. I mean, buying your favorite album, coming out of the store, holding it in your hand — whether it's CD or vinyl — you were, like, 'I need to get home straight away.'"
As previously reported, THE HALO EFFECT's "Days Of The Lost" recently entered the official chart in Sweden at position No. 1. It was believed to be the first time a debut album from a metal act had ever topped the chart in Sweden in its first week of release. "Days Of The Lost" also landed at No. 6 in Germany.
In addition to Engelin, THE HALO EFFECT features four other former members of IN FLAMES — Jesper Strömblad (guitar),Daniel Svensson (drums),Peter Iwers (bass) and Mikael Stanne (vocals).
"Days Of The Lost" came out on August 12 via Nuclear Blast.
THE HALO EFFECT's first-ever tour will be as the support act for Swedish death metal giants AMON AMARTH and U.S. metallers MACHINE HEAD on 31 dates throughout Europe in the summer and fall of 2022.
Engelin has been sitting out IN FLAMES' tour dates for the past three and a half years but has never officially confirmed his departure from the band. Engelin's replacement for IN FLAMES' live shows since then has been former MEGADETH and current ACT OF DEFIANCE guitarist Chris Broderick.
Svensson, who joined IN FLAMES in 1998, announced in 2015 that he was leaving the group to focus on his family life.
A member of IN FLAMES since 1997, Iwers issued a statement in November 2016 saying that he was exiting the band "to pursue other endeavors."
A founding member of IN FLAMES, Strömblad quit the band in February 2010 in order to continue receiving treatment for his alcohol addiction.
|
  |
![=]](/img/news-bord-shr.gif) |
Вы можете зарегистрироваться на сайте или залогиниться через социальные сети (иконки вверху сайта).
И почему-то первые два альбома Inflames я могу переслушать, хотя и не горю желанием, а переслушивать все, что после них - нет, но стриминг тут не причем. Все индивидуально.
Я тоже, кстати, такого же мнения, по поводу музыкального продюсирования. Но бывало, что лейблы готовы были выпускать и вторичную ерунду, если она была на волне моды.
Вообще и на волне моды подписывали группы, но там ведь всё равно причёсывали, прилизывали, подкармливали - в итоге более-менее удобоваримый продукт получался. То есть пусть и вторичная ерунда, но за выпуск откровенного говна никто не брался, а если брался, то шёл на дно вместе с херовой группой.
Получается тогда, что MTV можно считать одной из отправных точек потребительского отношения к музыке, о чём сетует Никлас.
И кстати, думаю, для кого гастролирует Дип Пёрпл или Айрон Мейден, мужикам за 70, - а для своего поколения, старики ходят на концерты, вспоминают молодость.
ахахах)
Элитизм металлистов вышел на новый уровень практически.
Теперь они вообще спасители традиционных музыкальных ценностей.
Смотрел недавно топ альбомов вк - конечно большинство имён вообще не знаю, увы, но явно видно, что альбомов за пределами рока выходит просто дохера, некоторые по два альбома в год выпускают.
Просто когда учишься в школе или в универе, то музыку слушают почти все вокруг, поэтому как-то само по себе получается быть в теме. У меня сосед в общаге угорал по "Элизиуму", так я до 2008 года чуть ли не все песни наизусть знаю, а как сосед из универа выпустился, я и не следил, а щас глянул тот же вк - у группы с тех пор просто хуева тьма музыки вышла. Точно так же, когда жизнь сужается грубо говоря до "проснулся-на работу-с работы-семья-спать", довольно логично через несколько лет вдруг обнаружить, что не шаришь, что в музыкальном мире происходит, если конечно твоя работа это не музыка (хотя и тут всякое может быть, есть у меня любопытные примеры среди знакомых музыкантов). В этой ситуации конечно же проще сказать, что нынешняя молодёжь - уебаны, ничего не понимающие в жизни и тем более в музыке, чем принять тот факт, что ввиду определённого возраста твой кругозор замкнулся, и теперь ты, слушая музыку, просто раз за разом вспоминаешь прошедшие много лет назад моменты жизни, и суть тут не совсем в музыке.
Открываем Billboard TOP 200 альбомов и убеждаемся в обратном)
Сейчас такого вовлечения в новую музыку нет и все дело в доступности самой разной музыки в любой момент времени.